Ukus slobode i jedno leto ljubavi – EXIT FEST 2017

Svaki put kad neko spomene EXIT i organizaciju za sledeći EXIT fest zaista osetim ukus slobode i  čuje se one eeeh a prošle god kolko je bilo dobro ! Ali Exit me svake godine iznenadi sa nekom novom zvezdom za koju sam mislila da nema šaanse da se pojavi kod nas !

Znate onaj  osećaj kad ti nije bitno koje je doba dana, kad si uvek okružen mladim i nasmejanim ljudima. Gde žurka traje ceo dan !

Svi oni koji su posetili makar jednom exit znaju o čemu pričam !

Ali da se razumemo nema mesta panici na exitu zbog gužve i osećaja umora!

Pričam ovo jer sam jedne god čini mi se 2016 bila sa jednim prijateljem koji se plašio gužve na dance areni, imao osećaj panike ?

Čoveče na EXIT-U si opusti se , zezaj se, uživaj u muzici koju nikad ne bi čuo da nije exita, smej se , upoznaj ljude, prošetaj  do drugog stejđža imaš ih na svakom koraku , oseti ukus slobode!

Ili ono e ja večeras neću da idem umorio sam se od sinoć ! UŽAS, RAVNO KATASTROFI, to nikako !

Pa nije to porodično letovanje u Paraliji ! Znači samo bez panike i preskakanja večeri !

Make love not war! Summer of Love, bio je slogan ovogodišnjeg Exit festa!

Veoma je nezahvalno pistai o exit-u. Teško je rečima opisati energiju i magiju koja može da se oseti na EXIT festu. Na ovaj  sam veoma ponosna! Po prvi put se  ovako javno slavila  ljubav !!! 🙂

Za one koji to ne znaju ako još ima takvih Exit se održava u Novom sadu, sedamnestu godinu za redom !

Verujem da su svi čuli za ovaj događaj a mnooogi i bili. Festival ja uvek drugačiji i pun iznenađenja, uvek je bolji od predhodnog.
Ja sam do sada skoro sve exit-e ispartila a nadam se da ću i svaki sledeći !

Exit je festival koji je nasto još davne 2000 godine kao pandan devetestim godinama tj izlazak ( EXIT ) iz onih mračnih 90-tih godina. Svi znamo kakve su one bile. I dok je Srbije hrlila da dostigne propušteno iz 90-tih, tako je i Exit rastao i ja sa njim. E sad da li je Srbija uspela da poraste i dostigne svet je za neku drugu priču ali Exit fest je  sigurno – poraslo dete osamostalio se  🙂

Svi koji su kao i ja od početka na ovom festu vide i znaju koliko je Exit porastao i kolko je veliki. Teško je opisati osećaj od duginog mosta do tvrđave sa gomilom ljudi,  bukvalno svih uzrasta, nacija, nasmejani, veseli , upoznavanja, smejanje. Ono zviždanje u tunelčiću na ulazu u tvrđavu, puta do ulaska, na hiljade mladih koji vrište, zvižde čekajući da uđu na festival i čuju svog muzičkog idola. Gužve na ulazu i onih koji su malo ranije počeli sa festom pa malo odmaraju na livadici pored ulaza.   Pa onda masovni odlazak na main stage gde se prvog dana  tačno  u 12h se svi okupljamo da gledamo spektakularan vatromet, kao znak da je exit počeo!   🙂

Mali uvod za početnike !

Exit je država za sebe ali bukvalno! Pa otud i ime state of exit. Tih četiri, pet dana Petrovaradinska tvrđava je država Exit-aša !

Kada uđete u tvrđavu tu prestaje svaki kontak sa spoljnim svetim. Zapravo Exit država ima svoj novac, ništa neplaćate novcem već tokenima. Da oni su izmislili i Exit novac, do duše zadnjih godina se ne plaća više tokenima već karticom.

Novac koji ste poneli za trošak zamenite karticom i tako plaćate sve, ukoliko vam nestane novac na kartici možete doplatiti . Kako uđete iza zidine Petrovaradinske tvrđave kreće magija !

Da li idemo na Main stage, ili možda prvo na exslpsive da čujemo malo tvrđi zvuk,

Exsplsiv stage

Možda fusion stage na koji smo ove godine imali čast da čujemo Niški satsav Sterao Banana i bili su odlični! Meni nije prvi put da ih slušam, slušala sam ih u Nišu ali mogu da primetim da su imali zapažen nastup na Exit-u. Možda rage stage, silence stage,

silent disco stage
Ja na silence stage 🙂

Latino, uf da sve to treba obići.

Posle ,,lutanja,,  po tvrđavi odlazimo uglavnom na main stage da čujemo headlinera za taj dan i onda kao i svi krećemo na neponovljivu i jedinstvenu Dance arenu. 🙂 Gde sam do sada čula jedne od najboljih Dj-ejeva! Kao što su ( Carl cox, Roger Sanchez, Underworld (mogli bi opet da dođu ), Jaff Milles koga sam imala priliku da slušam 2003 i ove godine ponovo se srećemo :), James Zabiela, David Guetta .

Ove godine utisak je ponovo ostavio Jaff Milles, Solomuna, Faithless dj set , Robin Schulz ali i za mene novo otkiće, koja me je još prošle godine oduševila svojim setom koji je bio toliko energičan i ni u jednom trenuku dosadan NINA KRAVIZ ! I ove godine je briljirala .

make love not war exit 2017

Toliko izvođača sam čula i videla, toliko njih je prošlo kroz Petrovaradinsku tvrđavu i dance arenu. Obožavam jutra dočekana uz đusku na Dance areni.

Dance arena https://www.exitfest.org/sr

Želela bih da se zahvalim Saši Cvetkoviću koji mi je ustupio kameru i fotoaparat i firmi myZmaj koja mi je omogućila da idem ove godine na exit festu, kao i samom Exitu.

Koliko je Exit festival veliki i zašto da dođete, ukoliko još uvek niste, a ako jeste onda znate o čemu pišem. A ako vam ova imena gore navedena ništa ne znače evo još nekoliko podataka koliko je Exit ozbiljan muzički festival…

1. Exit je proglašen za Najbolji evropski festival za 2016. godinu,  od strane vodećeg evropskog turističkog priznanja ” European Best Destination” koje se dodeljuje u saradnji sa Evropskom komisijom. Exit je osvojio prvo mesto ispred festivala kao što su Engleski Secret Garden (2. mesto), Belgijski Tomorrowland (3. mesto), pa čak i festivalski gigant Glastonbury (4. mesto), te susedni Sziget (5. mesto)! Iz “European Best Destinations” je saopšteno da su letnji muzički festivali deo evropskog identiteta i da je Exit postao jedan od najvažnijih festivala na svetu: “Sa vašim festivalom doprinosite privlačnosti Evrope kao svetske destinacije broj 1 u svetu”, navodi se u saopštenju iz Brisela. “Nakon nagrada za najbolje evropske festivale 2014. za Exit i 2015. za Sea Dance, ovo priznanje potvrđuje ugled Exita kao jednog od vodećih muzičkih festivala na svetu!

2. Svake godine u Julu tačno u 19h se otvaraju kapije Exit festa, na kojem nastupaju preko 1000 izvođača najeminentnih iz svoje branše, na preko 40 bina mislim da je ove godine bilo 70 bina…

3. Svake večeri kroz kapije Exita i Petrovaradinsku tvrđavu prođe preko 50 000 ljudi iz 60-70 različitih zemlja ! Jedinstven je doživljaj videte sve te ljude sa kojima i ako ne znate jezik lako se sporazumete. Samo kažu izvođača koga su pošli da slušaju i odmah se razumete,  jer muzika govori hiljadu jezika !

4. Svake godine na Main stage gostuje više svetskih zvezdi.  Pa smo tako ove godine na Main stage mogli da čujemo najpopularniji bend današnjice ,,The Killers,,

( Iskrena da budem, nikad nisam volela takve bendove i bendove za kojima svi šize.  Nisam ni htela da idem da ih slušam, ali šta znam vredelo ih je čuti makar na kratko nisam bila ceo koncert, drug je morao da previje nogu pošto je imao malu nezgodu .  Još jedna stvar po kojoj ću pamtiti ovogodišnji exit slupana noga druga .

Roisin Murphy koja je imala više od nastupa, bila je to svojevrsni šou, sa kvalitetnom muzikom. Ni jedenog trenutka nisam smela da spustim pogled sa bine, inače bih propustila neki njen jedinstveni pokret, korak ili neki rekvizt koje je menjala u toku napstupa od šešira, suknjica, haljina, marama, rukavica… I svaki rekvizit je bio u skladu sa pesme… Roisin nam je bila poznata po svom jedinstvenom nastupu još sa Exit-a 2003 kada je nastupala sa tadašnjim bendom dobro poznatim ,,Moloko,, zajedno smo svi igrali u ritmu sa Roisin uz poznat hit ,,forver more,,

Jedan od izvođača sa Main stage koji je ostavi neverovatan utisak na mene ove godine je Rag’n’Bone Man. Čovek je izašao sa takvim osmeheom i energijom, kroz svaku pesmu je prenosio takve emocije da je to rečima ne opisivo. A o vokalnim sposobnostima neću ni da govorim !

Zatim Liam Gallagher bilo je divno i jednstveno pevati zajedno sa njima Wonderwall ! Uživala sam na main stage ali i na nastupima domaćih bendova. Ove godine bili su to Del arno band ,  Obojeni program

Toliko je bilo svetskih zvezdi na Main stage ali evo nastupa koje ću pamtiti : Massive attack 2004, Moloko 2003, Korn 2009, Sex pistols 2008, Nick Cave 2013, Manu Chao 2008 mada su bili i 2015 nisam bila 🙁 , naravno malo, malo pa  THE PRODGY, Faithless, Chemical brothers 2010, Fatboy slim…

Bitne informacije  za Exit fest:

1. Ulaznice nabavite na vreme i partite popuste na http://www.exitfest.org

2. Exit  je velika akcija u pitanju,od nekoliko dana , na Exit-u prvo morate doći odmorni i naspavani a bogami i u kondiciji. Jer vas očekuje 5 do 6 dana ludovanja, ne spavanja, jurnjave do tvrđave, probijanja kroz gužvu, šetnja po tvrđavi gore dole do određene bine…

Ali sve to se nekako lako podnosi kad počne tvoj bend da svira ili dj da pušta muziku…

3. Smeštaj! Ja sam ili kod rođaka koje ove godine nisam iscimala, već sam bila u kampu. Smeštaj imate svuda da se nudi od hostela do iznajmljivanje stnova.  Organizujte se na vreme kad kupite karte jer pred sam Exit su nenormalne cene  za naše uslove pogotovu !

4. EXIT Kamp:

Exit kamp je poseban doživljaj. Ako vam kojim slučajem ne bude dovoljno  druženja, zezanja sa ekipom, dobre muzike, đuskanja do jutra na Petrovaradinsku tvrđavu. Onda je prvo mesto za vas Exit kamp!

U kampu je posebna konekcija sa ljudima.  Upoznala sam   mnoge ljude, druženje je jedinstveno kao i samo zezanje, na plaži pored kampa gde se nastavlja žurka mesto na kojem imaš utisak  da dan nikad nije ni prestao.

Ukoliko ste u kampu preporuka je da dođete dan ranije, zato što su velike gužve da se čekirate.

Ove godine male kritike za kamp. Mnogo su nas nabili jedne do druge, dok su toi toi  sada možda bili najčistiji, ali su ih zato čistili kada svi spavamo pa od buke smo se budili.  I za sledeći put malo bolje obučiti i informisati volontere, koji nisu umeli ni jednu informaciju da daju tačnu i proverenu,  baš je bilo  bez veze od strane čuvara ili obezbeđenja što su pljuvali strance i komentarisiali ih naglas. Ipak uzimate od njih novac  od tih stranaca, a i bilo je nas koji znamo Srpski pa ono …

U kampu ima tuševa i umivaonice, kuhnje , klupe, kafeterija.

Ja najviše volim kamp zato što je zezanje u kampu najbolje. Za sad sam bila dva puta u kampu.  Kamp se nalazi na štrandu .

5. Program, satnice, mape , ovo obavezno nabaviti ! imate na svakom štandu da nađete kao i na sajtu.  partite uputsva i informacije da bi ste znali kad i na kojoj bini nastupa zvezda koju ste došli da čujete, kako ne biste lutali i gubili vrme .

6. Vremenska prognoza, ovo takođe jako bitno da bi ste znali šta od garederobe i obuće da ponestete, jer je veoma blatnjavo i puno prašine . Bilo je i EXITA kad smo se kupali u blatu ( BUKVANO ! )

7. Obavezno odvojite dan pre ili posle da obiđete Novi Sad, jedan od najlepših naših gradova. Koji je inače i poznat kao Srpska Atina, uživaćete u lepoti ovog grada, ljubaznošću novosađana, kafićima, Dunavu !

Svaki Exit pamtim po kao što rekoh nastupu neke zvezde ili više njih. Jedan Exit pamtiću po druženju sa Afrikancima na rage stejđzu, jedan po nalaženju prijatelja po tvrđavi, jedan po skakanju na masu na nastupu grupe Cypress Hill i naravno na neizbežna jutra na dance areni. Svaki Exit je priča za sebe koja vam ostaje zauvek u sećanju !

Ovaj ću pamtiti  odličnom možda i najboljem do sada ozvučenju, fenomenalnoj i jedinstvenoj bini na Dance Areni ali i po povredi noge druga i mučenju sa zavojem i odmaranje na svakom kamenčetu zbog bolova u nozi.

A najviše po  nezaboravnoj vožnji na zipline i momcima koji su me ohrabrili da se pustim žičarom. Neverovatan doživljaj i najbolji pogled na exit !

MORATE PROBATI OVO !

Meni je Exit postao sastvani deo tradicije koja mora da se ispoštuje !

Nadm se da se vidimo sledeće godine u Novom Sadu na Exit festu!?

A do tada Vidimo se avgusta u mom gradu Nišu na Nišville … 😉

PS: NE ZABORAVITE , VODITE LJUBAV A NE RAT !