Lefkada – Divlja lepotica jonskog mora

Lefkada – Divlja lepotica jonskog mora. Divlja lepotica kojoj me je ostavila bez daha neverovatnim kontrastom boja koje se prelivaju u najdivniju sliku.

Gledajući slike u nedostatku inspiracije kuda  otići  na more naišla sam na slike plaže sa azurno plavom bojom koje su delovale nestvrano… Kada sam ih ugledala poželela sam da se stvorim tamo i istog momenta uskočim u more azurno plave boje i zatrpam stopala u kristalno beli pesak.

Prijateljica i ja odmah smo se raspitale gde je to, posle informisanja saznajemo da je upitanju Grčko ostrvo Lefkada .Odmah smo uplatile letovanje na Lefkadi. Od tog trenutka  sa netsrpljenjem i svakodnevnim gledanjem slika ovog ostrva isčekivale smo dan kada ćemo stići na ostrvo.

Ono što će vam svi reći  i čisto da utvrdimo gradivo :  Ostrvo se nalazi na Jonskom moru, s tim da je mostom povezana sa kontinentalnim delom Grčke (ne treba trajakt da biste stigli do njega).
Celo ostrvo ima oko 22 000 stanovnika. Ostrvo Lefkadu čini i više malih ostrva oko same Lefkade. Severno od Lefkade se nalazi Krf, dok su južno ostrva Zakintos i Kefalonija.

Na ovom letovanju smo išle preko Makedonije pa smo svratili na nekoliko dana sa društvom na jezero Ohrid, gde smo uživale u izuzetno prijtnoj i čistoj vodi jezera. (O Ohridu nešto više u nekom drugom Blogu )

Tamo smo se našle sa još nekim prijateljima koji su znali put do Lefkade, kada smo stigle na ostrvo vozeći se kolima do mesta gde smo bili smešteni, na prvu onako gledajući još iz automobila odmah mi se dopao glavni grad Lefkas. Mi smo  bile smeštene u Nidriju. Zapravo Lefkada ima samo jedan pravi veći turistički grad gde se može naći smeštaj to je upravo  Nidri i par manjih (Vasiliki, Ajos Nikitas…) Najiskrenije uopšte nisam bila  oduševljena Nidrijem. Jedva sam čekala da krenemo sa istraživanjem ostrva. Nidri je malo načičkano mesto, puno Srba i Srpskih kafića… Nadam se da je već jasno što mi se nije dopao. Pored toga plaže su male, jedino dobro je što su skoro svi hoteleli na obali mora pa je tako bio i  naš apartman. Smeštaj se nalazio na samoj obli mora. Imala sam tu čast da čim otvorim oči vidim more i čujem zvuk talasa i uz bukvalno samo nekoliko koraka uskočim u more.

Nidri pogled iz apartmana
Ukoliko  me još nekad put odvede do Lefkada biraću smeštaj na zapadnoj strain a to bi svakoko bio Agias Nikitas.
Međutim upoznavanje sa ovom divljom lepoticom tek počinje. Ispisaću šta je mene najviše oduševilo na ovom ostrvu to su pored plaža netaknute prirode svakako boje mora, zelenilo šuma neverovatan kontrast boja.

Vodopadi u blizini Nidrija ostavljuju bez daha. Na oko 3,5 km razdaljine, autom ili prijatnom šetnjom kroz maslinjake, drveća limuna, nalaze se predivni vodopadi Dimosari, skrivena prirodna tajna ostrva nešto nevakidašnje. Dok sa jedne strane vas zapljuskuju talasi Jonskog mora sa druge nalazi se zabačena  divlja lepotica netaknute prirode.

Vodopadi Dimosari:

Ova divlja lepotica nalazi se  kada krenete novim putem koji se pruža oko Nidrija videćete oznaku ručno ispisanu-vodopadi, za skretanje udesno ako se krećete u pravcu Vasilikija. Nakon nekih 3 km stićićete do jedne staze na čijem početku je bar napravljen  od trske i drveta u skladu sa ambijentom… U kojem možete sesti i osvežiti se. Odavde, asfaltiranom pešačkom stazom, koja se nalazi iznad široke klisure, do glavnog vodopada ima 15-ak minuta hoda. Dok vas zvuk reke prati kroz doline i gustu vegetaciju, okružiće vas strme padine. Vazduh  je hladniji i jako prijatan. Bila sam oduševljena Vegetacijom zvukovima  ptica , šumom reke , zelenilom… Osećala sam se kao da sam na nekom skrivenom mestu u nekom svom zamku jako daleko a zapravo sam u srcu ostrva i samo jedna ulica nas deli od buke i graje sa plaža…
Pažljivo se popnite do kraja i pred vama će se otkriti prava divlja lepotica o kojoj vam pričam. Oaza zelenila i svežine , impresivan  vodopada gde sa 12 m visine pada kristalno čista voda. Prirodni  bazen se nalazi pod hladom stogodišnjih zelenih hrastova i okružen raznovrsnim šarenim biljkama. , formirajući mali zeleni  bazen  koje pruža neverovatno  osveženje u vrelim danima. Verujem da će vas ostaviti bez daha, mene svakako jeste . Voda je ovde ledena pa ko je hrabar kao što smo mi bile može da se osveži, zatim izmeditira na nekoj od stena daleko od buke uz zvuke vodopada, ptica i pogledu na zelenilo…Kada smo boravile na ovom ostrvu zbog velikih vrućina nije bilo mnogo vode ali dovoljno da uživamo u blagodatima prirode… Kasnije smo se više puta vraćale na ovo neverovatno mesto. Svaki put bi u povratku svratili na osveženje u kafiću koji se nalazi na ulazu.

Vodopad Dimosari

Kančno je došao dan da obiđemo nadaleko poznatu plažu, palaža koja je uvrštena u 10 najlepših plaza sveta, bar tako kažu Grci famozna Egremni plaža plaža je zaista impresivna ali mana ove plažu je to što ako bi ste dolazili svaki dan morali bi kolima ili brodićem  koji bi ste plaćali svakog dana. Nisam primetila da na ovoj plaži ima smeštaja tako da mu ona dodje samo za jednodnevni provod i slikanje. Svako vredi obići je i slikati nesvakidašnja boja mora i prirode .

Međutim ovo ostrvo ima još mnogo plaža koje su podjednako dobre i ne bih nikako izostavila. Kao što su palže Agios Niktas i Agios Ioannis.

Egremni plaža:

Najpoznatija, najlepšai i ako ne tako lako dostupna, plaža je prepuna posetilaca. Ova prelepa plaža nalazi se na nekih 30 kilimetara južno od glavnog grada Lefkade, na zapadnoj obali. Dugačka peščana plaža okružena liticama stena čini ovu plažu možda i najlepšoj na celom ostrvu. Do plaže može možete stići kao što sam već rekla  sopstvenim prevozom ali i brodićem.

Poslednjih nekoliko stotina metara do javnog parkinga je nepopločan put na kome možete da parkirate besplatno. Veliki parking nalazi se iznad taverne koji se naoplaćuje oko 4€. Iza Taverne nalaze se 350 stepenika koja vode do plaže.

Stepenice su strme i drvene, te za one koji planiraju da dođu sa dosta stvari ipak savetujemo da nose samo osnovno a i  kad rešite da kreneta nazad ako ste zaboravili nešto na plaži ostaje na plaži,   niko ne bi opet da se penje i spušta po trista stepenika. Ja sam za ovu akciju nosila  starke što i vama preporučujem … Plaža, more, boje su  fascinantane  pogled i kupanje na ovoj plaži vrede baš svaki trud.  Jedino mi je malo bilo žao maldih kelnera i konobara koji se za svaku naruđbinu penju i spuštaju niz stepenice.

Egremni plaža je dugačka nekoliko kilometara, jedina plaža na Lefkadi potpuno otvorena bez malih zaliva. Voda je azurno plave boje sa sitnim peskom i sitnim šljunkom.Na plaži mogu da se iznajme ležaljke i suncobran. Odličan Beach bar koji pušta sjajnu muziku nalazi se na samoj obali. U ponudi imaju osvežavajuća pića, grickalice i suvlaki (Tu smo jele jedne prelepe slane štapiće za koje sam ja kasanije smilila mnogo jednostavniji način spremanja). Napomenula bih da često duva vetar na ovoj plaži pa talasi umaju da budu jako veliki u koliko je jak vetar.
Uživala sam ovde kupajući se u vodi, zapljusikvanjem talasa, gledajući boje mora osećala sam se kao da sam na dalekom istoku a ne na sred jonskog mora… Zaista očaravajuće.

ja na Egremni plaži Egremni plaža slikana sa mostica
Agios Niktas:

Plaža se nalazi u istoimenom živopisnom mestu na zapadnoj obali Lefkade. Pored glavne plaže nalazi se nekoliko lepih uvala gde možete uživati u kupanju i sunčanju.
Voda je jako prijatne, čista, plaža šljunkovita ali takođe jako lepa i čista. Oko palža nalaze se  kafići dok celo mesto podseća na neki gradić u italiji. Možda zato i ima najviše Italijana ovde među turistima. Ovde sam obožavala da dolazim zbog tih uvala gde se uvališ 🙂 i sunčaš celog dana ,nema velikih gužvi i nije bučno. Prijatni kafići koji su na samoj oboli , čista voda i celokupn ambijent je fenomenalan još bih napomenula da plaža nije velika

A gios Nikitas Agios Nikitas
Agios Ioannis:

Plaža se nalazi u neposrednoj blizini grada Lefkasa i smatra se da je od najvažnijih kosmopolitskih plaža na ostrvu. Bogat sadržaj, brojnih taverni, barova, ugostiteljskih objekata, egzotična boja vode, ostaci starih vetrenjače, klubovi… Plaža je takođe poznata po  windsurf i kitesurf. Meni se plaža jako dopala kako zbog boje mora, prijatne vode, peska, jako je čista a i ja sam  tada  prvi put probala surfing neverovatn osećaj ! Takođe sam uživala navijajući i gledajući druge kako surfuju i pokušavaju da se što duže održe na talasim, upoznavajući druge ljude i slušajući njihova iskustva…  Mislim da je nešto što svakako vredi videti i doživeti. Malo drugačije iskustvo  u odnosu na ostala Grčka ostrva

Ioannis
Plaža Kathisma:

Plaža koja se takođe nalazi na zapadnom delu ostrva, mesto je prepoznatljivo po svojoj gugoj peščanoj plaži sa tirkiznom bojom mora. Plaža je delom opremljena plažnim mobilijarom i pogodna je za sve vrste sportova na vodi. Na plaži nema prevelike gužve pa možete uživati u prijatnom i opuštenom ambijentu dok vam se preko puta nalaze dva Chill kafića, jako prijatnog ambijenta sa bazenima koji su u ravni sa morem , noću se tu u tim kafićima žurke. Pamtiću ovu plažu po svakodnevnom uživanju na plaži ali i u baru gde smo dolazili kad krene velika vrućina i kupanju u bazenu sa divnim pogledom na maslinjake i more, takođe smo uživale u prelepom Grčkom belom vinu … Cene se kreću kao i svuda u Grčkoj … Za noćni provod na ovim mestima naplaćuje se ulaz od nekih 20 evra pa na gore i uglavnom nastupaju dj-ejevi

.Kafić na plaži Kathisma Plaža Kathisma
Plaža Agiofylli:

Plaža se nalazi u južnom delu ostrva.  Još jedna u nizu plaža koja  je zaista fenomenalan, more je kristalno čisto sa prelepom azurnom bojom. Do plaže možete doći pešice, stim što imajte u vidu da je parking prostor poprilično udaljen, i brodićem. Plaža  nije toliko popularna kao neke druge plaže na Lefkadi, ali ipak prelepa i jedinstvena. Na plaži  nema mnogo gužve zaista može lepo i prijatno da se uživa na suncu i prelepoj boji i toploj vodi mora.
Vozeći se tako od jedne palaže do druge sasvim slučajno samo na putu do glavnog grada iz pravca Nidrija sa desne strane zapazili jedan hotel iz koje je dopirao zvuk Boba Marley. Zastali smo i saznali da je plaža dostupna za sve ne samo za posetioce hotela. Ostala mi je urezana u sećanje… Do plaže se silazi kroz neku mini šumicu i prvo nailazimo na  kafić koji se nalazi na doku obgrljen šumom i zelenilom na sredini je postavljen drveni šank i drveni bar, zapravo cela plaža je na drvenom doku. Ambijent je odličan kao i usluga a s obzirom da je na doku stepenicama se spuštaš u more koje je prečisto… Još jedna zabačena divlja lepotica.  Oko mene se nalazila šuma sa zelenilom, prečista voda u kojoj se ogledalo zelenilo. Maslinjaci i borovi su pravili odličan prirodni hlad a sve to praćeno je divnom regge  muzikom …Nema mnogo posetioca zato što je zabačena  retko ko zna za za nju, gosti hotela verovatno provode dana  na neku od nabrojanih plaža, tako da smo odlučili da nekoliko dana provedemo na ovom čarobnom mestu.Ova plaža je takođe dobra za ljubitelje nudizma … 🙂

Dok
Posle nekoliko dana  vožnje po ostrvu i otkrivanja plaža rešile smo da malo napravimo pauzu i krenemo na jednodnevno kristarenje.
Odlučile smo da uplatimo kruzer i obiđemo Kefaloniju, Itaku u Nidriju ima raznih agencija za krstarenje koje rude razne programe dvoumile smo se da li otići na krstarenje ili ostaviti nešto za neki sledeći put. Ipak odlučujemo a krenemo na obilazak Kefalonije i ostalih ostrva. Nimalo ne žalim a jedno je sigurno  bogatija sam  za  još jedno iskustvo, jer ovo je izlet koji svakako ima mnogo toga da ponudi. Zato treba naparaviti plan svaki put kada negde idete i treba probati sve za šta inače nemate prilike…
Sve je spremno za ukrcavanje na kruzer i plovidba prelepm čistom, azurno plavom vodama jonskog mora može da počne. Prolazimo pored brojnih plaža i zastajemo da napravimo  prvu pauzu, uživamo u jednoj od čuvenih plaža zaliva Porto Kaciki. Zapamtila samo ovu plažu po  kristalno čistoj vodi i nestvarnno azurno plavoj boji iii zato što smo drugarica i ja sa kruzera skakale baš u tu azurnu plavu vodu, vrištale od sreće i uzbuđenja što smo našle skakonu na vrhu kruzere …Ova plaža takođe je uvrštena u jednu od najlepših plaža a i nalazi se na listi top  10 plaža sveta. Do plaže dolaze mnogi brodovi pa zna da bude puno gužve…Plažu okružuje velika bela stena,  plaža je šljunkovita ali ima i deo sa peskom, voda je kristalno čista i zaista netvarna boja mora.
Sledeća stanica je selo Fiskardo na Kefaloniji.
Kefalonija je najveće ostrvo Jonskog arhipelaga. Glavno i najveće mesto ostrva je grad Argostoli. Fikardo je najveće i najočuvanije ribarsko selo u jonskom arhipelagu.. koje je preživelo razorni zemljotres 1953. godine. Nakon razgledanja, i istorijskih znamenitosti, ostaje sasvim dovoljno vremena i za predah, kupovinu suvenira, osveženje u nekom od kafića. Prijateljica i ja smo obišle sve radnje i uličice sela, hranile i gledale ricice u fontani čak smo se malo i zanela pa je vodič morao da nas traži ali bila je ovo prilika da ispitamo kakva je Kefalonija i razmotrimo da li je posetiti sledeće godine …

Piscardo Piscardo

Nastavljamo putem mora, i dolazimo do ostrva Itaka. Drugo najmanje ostrvo od sedam najvažnijih Jonskih ostrva. Glavno mesto ostrva je Vati. Takođe spoj istorije, umetnosti, ali i onoga zbog čeka su svi došli na more, odmora, zabave na divnoj plaži. Na ostrvu se nalazi divan muzej.

Veruje se da je Itaka rodno mesto opevanog junaka Odiseja. Na kruzeru sam srela prijatelja  kojeg nisam videla jako dugo rešili smo da svi zajedno obiđemo ostrvo Itaku i zajedno uživamo u ćaskanju i  gledanju u divlju  netaknutu prirodu, cveću, drveća bora, masline, drvo limuna…Zaista prelepo.  Po jednima ostrvo je dobilo ime po mitološkom heroju Itaku, po drugima od grčke reči „ithy” što znači veseo, dok neki smatraju da je nastalo od feničanske reči „utica” što znači kolonija. Naziv ostrva Itaka se često simbolično koristi da označi žudnju za zavičajem, nostalgiju…

Itaka Itaka

Nakon predaha krećemo nazad, ali to nije kraj ovog jednodnevnog, veoma uzbudljivog izleta. Zanimljiva činjenica je da je ovo ostrvo okruženo sa deset manjih ostrva, od kojih je Skorpios najpoznatije, i specifično po tome što je jedno od retkih u privatnom vlasništvu u Grčkoj. U povratku kruzer staje da posetimo misterioznu Papanikolis pećine. Brod direktno ulazi u pećinu i staje tačno na lokaciju gde su vojne podmornice znale da se kriju tokom Drugog svetkog rata.Papanikolis pećina Papanikolis pećina

Uveče stižemu u luku Nidri. Pune utisaka, sedimo na obali ispred našeg apartman i srđujemo utiske gledajući slike …
Ostaje mi da opišem glavni grad Lefkas koji se nalazi na smom ulazu ostrva čim pređete most. Lep , mali gradić sa velikim trgom i malim poprečnim uličicama u stilu stare Grčke u kojima imate puno radnji sa suvenirima, teverne, restorane… Noćni život nije nešto bogat u odnosu na ostala Grčka ostrva, imate lokale sa živim svirkama, tavern pored mora sa ozbiljno dobrom mediteranskom kuhinjom… Leti se u Lefkasu održava veliki festival knjiga… Voleli smo da dolazimo u Lefkas zbog hrane i restorana koji su veoma pristupačni

.Trg na Lefkasu most ljubavi u gradu Lefkasu jedna od mnogobrojnih taverni u Lefkasu
Sve u svemu ovu divlju lepoticu jonskog mora koju treba posetiti. Puno je netaknute prirode, zelenila, kontrasta boja,  videćete vodopade , pećine, jedne od najlepših plaža,  jesti morske specijalitete i uživati u kupanju i surfovanju…

Na ovom letovanju  čitala sam Autobiografiju Miles Davisa, knjaga u kojoj Majls otvoreno govori o svojim problemima sa drogom, brojnim ženama koje je imao, o rasizmu sa kojim se susretao. Ali, iznad svega, Majls govori o svojoj muzici i o svom viđenju crnačke muzike i džeza!

Ivo Andrić : Znakovi pored puta  jeste kratki tekst u kome pisac ispisuje trenutno raspoloženje, viđenje neke pojave, ličnosti, utisak sa puta ili misao koja ga preokupira. Godinama beležene i bez određenog reda pisane, takve zapise pisac sabira u knjigu koja postaje mnogo više od dnevnike , zapravo postaje  ogledalo njegove duše.

Bloger, putnik, fotograf i make up artist koji voli dobar ukus hrane,vina i kafe...