Dobredojden vo Ohrid

,,Rusokosa kolko gi sakaša piva i ubavo da pominet na Ohrid,, Ovo su reči koje mi je uputio gazda stana zvani Andon,  u kojem sam bila smeštena prvi put kad sam otišla na Ohrid i apsolutno sam bila oduševljena. Na Ohridu sam se vraćla više puta. Prvi put sam išla 2007 dok sam najbolji provod imala 2011 i 2016.god.
Oduševljena sam bila govorom, hranom, vinom,  jezerom kao i ljubaznošću Makedonaca, ali na Ohridu ima još mnogo toga vrednog videti i čuti osim samog govora i jezera…
Pa evo i moje liste predloga šta videti, gde jesti kao i gde sam se najbolje provela .

1. Starog gradskog jezgra
Ajde da prvo krenem od starog  gradskog jezgra, koje je autentično duhu srednjeg veka. Uske kaldrme, sve kućice su bele boje sa tamnim okvirima prozora. Ovde možete naći i mnoge zanatske radnje.  Zanatska radnja koja mi se lično najviše dopala  je nacionalna radionica za ručnu izradu papira „Sv. Kliment Ohridski’’  U ovoj maloj radionici turisti radoznalo posmatraju kako se, po starom kineskom načinu iz 2. veka pre naše ere, proizvodi papir. Velika atrakcija je i štampanje na tako proizvedenom papiru. Nedaleko odvde se nalaze i niz kafića koji su pored samog jezera. Blizu je i centar grada Ohrida, ovde možete naći mnogobrojne restorane, šetališe , apartmane koji su takođe smešteni na obali Ohridskog jezera.

2.Krstrenje Ohriskim jezerom
Svi koji planiraju da prvi put posete ovo jezero preporučujem jedinstveni doživljaj i zabavu a to je krstarennje Ohridskim jezerom.
U ovom gradu i njegovoj  okolini izgrađeno je čak 365 crkvi. Zbog bogate istorije i izgrađenih crkvi, Ohrid je poznat još i kao Balkanski Jerusalim.
Dakle brod kreće iz Ohrida i ide se do manastira Sv Naum. Manastir se nalazi u neposrednoj blizini Makedonsko-Albanske granice, 29 km od grada Ohrida. U važnji brodom uživaćete u lepom pejzažu, jezera, šuma i plaža…Uz bogatu živopisnu prirodu, izvore, jezera, zenlenila uz tišinu i mir koju pruža Manastir odmorićete dušu.
Manastir je okružen izvorima Crnog Drima i peščanom plažom, koja nije dostupna turistima. Posle obilaska Manastira Sv Naum po izlasku iz Manastira sa desne strane nalazi se kafana-kafić koji se zove Ostrvo.

3. Ostrvo
Ovde možete pored ukusne hrane i pića koje je malo skuplje u odnosu na Ohrid da iznajmite gondole. Ovde se Crni Drim uliva u jezero. Neverovatna je jačina vodenog toka na ušću, i interesantno je da upravo ta voda vijuga po jezeru kao zmija, i ista se izliva u mestu Struga, gde reka nastavlja ka Debarskom jezeru. U restoranu Ostrvo možete iznajmit čamac  za obilazak dok se  sam kafić nalazi uz izvor. Jedinstven doživljaj uz razgledanje jedinstvene faune i flore i  zaista je raj za dušu i telo. Kad se vožnja brodićem završi u prijatnoj i lepo sređenoj bašti kafića Ostrvo,  koji je u nekom etno fazonu.  Možete uživati u hladovini  uz čašu Makedonskog vina dok se čuje lagani  žubor  vode…

4.Slelo Trepejca ili ti Makedonski Sen Trope
Ovo je po meni pravi skriveni biser Ohrida. Na prvi pogle mi nije delovalo tako ali kako smo se sa glavnog puta sve više spuštali u selo i do plaže tako je i moje oduševljenje raslo.
Ovo selo se nalazi 19 km od Ohrida. Ovo je pravi bingo za one koje žele da saznaju zašto Ohrid zovu Makedonskim morem i zašto je ovo njihov Sen Trope. Dan kad sam prvi put išla u selo je bio savršen. Topao pravi letnji dan, taman da se uskoči u jezero. Voda jezera je izuzetno prijatna, plaža jako čista šljunkovita. Nisam ni prvi put a ni svaki naredni put primetila gužve. Plaža je kao što rekoh od sitnog kamenja. Ima nekoliko restorana i svi su u seoskom – etno fazonu. Uglavnom se svi  nalaze na terasama kuća, koje su  prekrivene lozom pa potsećaju na Grčke taverne  i nalaze se na samoj obali jezera.
Do plaže dolazi se spuštanjem stepenica kroz selo i izlazi se  pravo na plažu koja se račva na levu i desnu stranu. Na levoj strani se nalaze gore pomenuti restorani sa lepom plažam, dok se sa leve strane nalazi niz kafića svaki u nekom svom fazonu. Takođe je lepa i čista plaža. Kafić koji mi se ovde najviše dopa je poslednji u nizu.  Kafić je u rege fazonu takođe se ta muzika i forsira, uglavnom su mladi ljudi,  dozvoljeno  je da se sami poslužite. Nije veliki pa odaje utisak da ste na gajbi ili terasi nekog prijatelja. Samo što imate pogled na jezero 🙂 Ovde možete iznajmiti i pedalinu. U vožnji pedaline naišli smo na jednu manju plažu za koju mislim da je privatna ali nas to nije sprečilo a se ovde okupmo … 🙂
Na levoj strani smo takođe posetili kafanu koja je isto  bila  zadnja u nizu tik uz obalu . Prekrivena lozom koja je pravila prirodni hlad. Ovde smo se odmorili od kupanja i sunaca. Uživala sam u ukusku krckave  ribe belice sa sosom od belog luka. Ne znam kako je bilo ostalim turistima oko nas od mirisa belog luka, ali nama je bilo fucking good 🙂  ( o ovome nešto više u rubrici recepti) Naravno ovde smo pili nezaobilazno vino Traminac…

5. Muzej na vodi – Uvala kostiju
Neobičan i krajnje zanimljiv muzej! Muzej smešten u blizini kampa Gradište, 13 km od Ohrida na putu za Sv Naum.
Muzej je rekonstruisano praistorisko naselje – sojenica. Gde su izloženi artefakti , koji pokazuju način življenja ovog naselja još iz 12ooo .god. pre naše ere.

6.Zabava vo ezeroto (žurke na jezeru)
Ovde imate svega i svačega od trulih narodnjaka do rock kafića, preko elektonske muzike… Kafić koji mi se najviše dopao za dnevnu varijantu je svakako Cuba Libre Beach & Bar. Koji ima terasu na doku i stepenice kojima možete da se spustite u jezero i rashladite se. Ali kao što rekoh ovo je za neku dnevnu varijantu , mada prave i odlične žurke. Ovde sam bila  zimi na proslavi jedne nove godine i odlična je bila žurka…
U samom centru na početku šetališta nalazi se The Duck Cafe , gde je uveče jako velika gužva. Ovde možete čuti isključivo rock i jazz svirke…

Ono što me je posebno oduševilo na ovom jezeru nije klubski provod već letnji festival HEINEKEN GREEN BEACH FESTIVAL. Na ovom festivalu sam bila prvi put 2011.god. gde sam uživala  u muzici i  đuskanju poznatog dj Carl Coxa. Te godine festivala se održavao od 29.07 do 30.07. uglavnom se u tom periodu i održava festival.  Održava se na Park Plaži, pored samog jezera. Tako da ponesite jaknice zato što su večeri na Ohridu veoma hladne. Prošle godnie na festu headliner  bio je James Zabiela ali mogu se čuti još mnog imena iz sveta elektronske muzike. Svi koji vole da iskombinuje jedno uzbudljivo leto sa dobrim provodom, kupanjem i sunčanjem sa nekim prikladnim cenama,  jezero Ohrid u ovom periodu je pravo mesto za Vas. Lično uvek se opredelim za neku akciju ovog tipa nego za neki klubski provod. Ok su mi i te vrste zabave ali nekako mi više prijaju zimi. Nema niša lepše od  đuske, ispijanje piva  i druženja sa prijateljima uz muziku nekog dobrog dj.
Za sve koji vole ovakav provod ovo je definitivno  moj predlog !  Jezero Ohrid,  mada i u Srbiji u ovom periodu imate puno muzičkih festivala. Ali ovo je uz obilazak i kupnaje jedinstven doživlja. O festivalima u Srbiji u nekom od narednih blogova…

Da se vratimo na Ohrid i festival . Cena ulznica je od 700 dena do 800 na ulazu. To je u  dinarima oko 1500 dinara ulaznica za jedno veče. Generalno cene pića su nama Srbima veom pristupačne kao i cene smeštaja.
Na Ohridu sam bila i za vreme Uskršnjih praznika, za novu godinu i više puta leti… Kad god odaberete da odete provod i odmor su vam zagarantovani. U poslednje  vreme Ohrid je veoma popularna destinacija kod nas Srba, pogotovo kod omladine. Pa može lako da se nađe smeštaj. Lično nikad nisam preko agencija iznajmljivala smeštaj , već tamo na licu mesta. Ali zadnjih godina veliko je interesovanje za Ohrird pa se nekima dešavalo da spavaju i u svojim automobilima. Što takođe može da bude deo jedne dobre avanture… 😉
UBAVO DA POMINETE VO OHRID! 🙂

Bloger, putnik, fotograf i make up artist koji voli dobar ukus hrane,vina i kafe...